~KEHIDUPAN ITU INDAH~

Friday, December 2, 2011

BANJIR KILAT & KAJANG







2.12.11




Seperti hari bekerja biasa, aku keluar pergi pejabat se"awal" jam 800pagi dan mengambil masa lebih kurang 4ominit dari Seri Gombak ke Kuala Kubu Bharu. Selepas solat jumaat @ Masjid KKB Hujan kuat melanda dan mendapat info ada town dekat klang valley tenggelam.

Bandar KAJANG tenggelam? hahhahahha. masa dulu time study nilah bandar terhampir dgn UKM untuk melepak. Sebab bandar kajang ni ada satay, ada parkson, ada plaza metro kajang, ada tesco kajang dan ada bundle bundle.

Jadi balik rumah tengok berita bandar kajang tenggelam terus tersentak sbb tak sangka pulak seteruk begitu.

Daripada sudut pemahaman seorang Jurutera Awam seperti aku, punca utama adalah disebabkan sistem perparitan kurang dan paling utama tidak diselenggara dengan baik oleh PBT. Siapakah PBT bdr Kajang? hehehehehe. tapi aku tahu kenapa susahnya PBT nak jalankan kerja sebab utama adalah PERUNTUKAN KEWANGAN.

Masa aku praktikal di salah sebuah PBT Selangor masalah peruntukan adalah punca utama. lagi lagilah sekarang ni Negeri lain kapten, pusat pulak lain kapten. Jadi mangsa adalah orang ramai seperti kita.

Jadi fikirlah rakan2 sekalian, POLITIK Malaysia tak best langsung sebab asyik nak gaduh jer. sebagai pemuda Malaysia tanpa ideologi politik memihak mana2 berharap agar perkara BANJIR KILAT ini dapat ditangani secara langsung pihak berwajib.

Sekian, terima kasih

AIMAN SI ARJUNA


Sedikit info bagaimana hendak ke kajang menggunakan public transport dari KL:

KTM KOmuter: Laluan Tg Malim-Rawang-KL sentral-Kajang- Seremban
BAS RAPID KL: KL PASAR SENI-KAJANG (Laluan bas U40)
BAS Sri indah Jaya : KL KOTARAYA-KAJANG




No comments:

Post a Comment